C.A.P.E. drop-dog

C.A.P.E. drop-dog

sounddesign en 360° mix voor immersieve film van CREW & Tonnus Oosterhoff.
Hoogstaande technologie dompelt de bezoeker onder in een andere wereld en plaatst de toeschouwer midden in het hart van twee kortverhalen. Deze 360° omgeving kan je niet alleen lezen maar ook ‘aan den lijve’ ervaren. De combinatie van kijken, lezen, horen en bewegen maakt dit een complexe leeservaring en genereert een bevreemdend gevoel van je in twee, parallelle wereld te bevinden, op hetzelfde moment.

Terwijl andere bezoekers je zien voortbewegen als een soort vreemde cyborg-mens, beleef je iets in een’alternatieve realiteit’die tegelijk fysiek en virtueel is. Je ervaart een gevoel van hoogte in je onderbuik, grenzen vervagen. Je overhoort gesprekken vanop een balkon; honden en katten spreken met je, of ben jeéén van hen?

C.a.p.e. Drop_Dog brengt twee transformatieve verhalen die iets doen met je waarneming en je gevoel van ruimte en tijd. Ze contempleren over het hondenbestaan, of gaat het via hen over alle bestaan, dus ook het menselijke? ‘ We worden in leven gelaten… en dat noemen we leven.’  

Ik ontwierp voor C.R.E.W. in 2013 het geluid van C.A.P.E. KIT . Werken met Eric, Chantalla en de rest van de crew was ook dit keer heel erg aangenaam en steeds verfrissend uitdagend.
Door het gebruik van nieuwe VR technologie kon ik dit keer het geluid ook echt in 3D ontwerpen voor de dog-film. De footage van de draaidagen was in quadrofonie opgenomen, en dankzij de implementatie in unity door Vincent konden we werken met 360° geluid. De panning is daardoor ook heel realistisch en de mogelijkheden om er ook dramaturgisch mee te werken zijn groter dan met ‘enkel’ stereo panning. Het werd mijn debuut in mixing met de FB360 Spatial Workstation. Ik ben heel enthousiast over de potentie van het immersieve geluid.